کد خبر: ۵۶۴۱۰
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
با وجود با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و آغاز ماه مبارک رمضان شاهد ثبات در بازار دارایی ها و کالاهای اساسی هستیم. همچنین برای نخستین بار در ششمین حراج، سکه تمام نیز در مرکز مبادله ارز و طلا عرضه شد.

شسیب هر سال همزمان با پایان سال جنب و جوش جدیدی در بازارها ایجاد می شود امسال هم این رویه ادامه دارد به ویژه آنکه امسال مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان است. با وجود همزمانی ماه رمضان با سال جدیدآن طورکه بررسی ها نشان می دهد بازار ها از یک ثبات نسبی برخودارند.

در بازار دارایی ها با وجود یک دور رشد قیمت طلا و ارز در دو هفته گذشته، قیمت ها به یک ثبات نسبی رسیده اند و دیروز هم مانند چند روز گذشته قیمت طلا و ارز تغییر محسوسی نداشت.

بازارمسکن و خودرو هم ظرف روزهای گذشته تغییرات معناداری را تجربه نکردند. در بازار کالاهای اساسی هم آن طور که مسولان می گویند کمبودی وجود ندارد و انتظار می رود این روند با ثبات همچنان ادامه داشته باشد. دیروز همچنین مرکز مبادله ارز و طلا ششمین حراج سکه خود را برگزار کرد و تفاوت آن با ۵ دوره قبلی این بود که این بار سکه تمام نیز در این حراج به فروش رسید. در ۵ دوره قبلی نیم سکه و ربع سکه عرضه شده بود.
بازار کالاهای مصرفی

آن طورکه مسولان می گویند کالاهای مصرفی به میزان مورد نیاز در بازار وجود دارد و حجم عرضه ها کالاها، متناسب باتقاضای مردم است. به گفته مسولان نظارت جدی نیز بر بازارها وجود دارد.

مسعود رسولی دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور دیروز در همین باره گفت: هیچ نگرانی از بابت تامین گوشت در کشور وجود ندارد. گوشت در کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین میوه و تره بار وجود دارد.به گفته او در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت‌ مخلوط گوسفندی وارداتی بسته‌بندی ۳۱۶ هزار تومان، ران و سردست گوسفندی ۳۷۵ هزار تومان، گردن ۲۸۰ هزار تومان، هر کیلو ران و سردست گوساله ۲۹۹ هزار تومان و مخلوط گوساله ۲۴۵ هزار تومان است. این قیمت‌ها مصوب بوده و همه شرکت‌های بسته‌بندی موظف به رعایت آن هستند.

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: امسال در شرایط بسیار مطلوبی در حوزه تأمین کالاهای اساسی به خصوص مرغ شکر، گوشت سفید و قرمز و حبوبات هستیم و مشکلی خاصی برای تأمین اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز وجود ندارد.

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز اعلام کرد: هر کیلو گرم آجیل شیرین با ۱۰ درصد پسته احمد آقایی خام، ۱۵ درصد مغز بادام، ۱۵ درصد نخودچی دو آتیشه بی نمک، ۱۵ درصد کشمش سبز، ۱۵ درصد برگه قیصی، ۱۵ درصد فندق با پوست خام و ۱۵ درصد انجیر خشک به قیمت ۳۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین هر کیلو گرم آجیل شور با ۱۵ درصد پسته احمد آقایی شور، ۱۵ درصد مغز بادام، ۲۰ درصد نخودچی دو آتیشه شور، ۲۰ درصد تخمه کدو گوشتی دو آتیشه، ۱۵ درصد تخمه جابانی و ۱۵ درصد فندق با پوست شور به قیمت ۳۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از فعالیت کامل سامانه‌های پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی در همه مسیرها خبرداد و گفت: برای ظرفیت‌های تکمیل شده، سرویس فوق‌العاده پیشبینی شده است.

سازمان دامپزشکی کشور هم به مردم توصیه کرد: مردم از خرید ماهیان قرمز بی‌حال و دارای لکه بر پوست خودداری کنند و برای خرید و نگه‌داری ماهی قرمز شب عید توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.نکته مهم این است که مردم باید توجه کنند که در پایان نوروز ماهی‌ها را در رودخانه‌ها یا نهرها رها نکنند و رهاسازی در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری انجام شود.

حجت محمدی رئیس اتحادیه قالیشویان تهران اما اعلام کرد: امسال نرخ قالیشویی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها